Nombre de messages : 6607 Date de naissance : 30/06/1958 Age : 66 Localisation : Pirey vers Besançon puis un jour : Memphis emploi : Monteur/règleur sur presses Loisirs : Rock'n'roll,bringues,guitare et chant Date d'inscription : 21/08/2007
Sujet: Such a night Ven 22 Juil 2011, 22:33
Je suis seul ce soir !!! Enfin, pas vraiment seul, j'ai mon p'tit monde qui m'aime vers moi. Disons que je suis seul à penser à cette heure-ci à un morceau qui me revient de temps à autre. Mais qui de par son rythme me réveille plus qu'un café fort. Et j'ai envie de le partager à travers ce post. Donc , comme je l'ai fait quelques fois, une chanson, un sujet, un débat. Bienvenue à qui voudra alimenter. Such a night = Sujet ouvert !!
Such a Night From Wikipedia, the free encyclopedia For the Racey song, see Such a Night (Racey song). For the Dr John song, see In the Right Place.
"Such a Night" is a popular song from 1953, written by Lincoln Chase and first recorded by The Drifters.
The Drifters' original version, featuring Clyde McPhatter, was recorded in November 1953 and released in January 1954. Despite being banned by some radio stations as too "racy", it reached number 2 on the American R&B chart in 1954.[1]
The song also became a hit single for Johnnie Ray, whose cover version reached #1 in the UK Singles Chart in 1954.[2] Ray's version was produced by Mitch Miller, but was not a big U.S. hit for Ray (it entered the US Cash Box chart on 27th March 1954, peaking at No.18 two weeks later on 10th April).
Elvis Presley also recorded the song and released it on his 1960 album Elvis Is Back. Presley's version made number 13 in the UK and number 16 in the U.S. when released as a single in 1964.[2] In the Presley version, the first three verses, when he says the words of the title song, he speaks. However, in the last two verses, Presley sings the title words. There is also a version by the Belgian singer Ricky Gorden. [edit] References
^ The Vocal Group Hall of Fame: The Drifters ^ a b Rice, Jo (1982). The Guinness Book of 500 Number One Hits (1st ed.). Enfield, Middlesex: Guinness Superlatives Ltd. pp. p. 13. ISBN 0-85112-250-7.
Preceded by "I See the Moon" by The Stargazers UK Singles Chart Number 1 single Johnnie Ray 30 April 1954 for 1 week Succeeded by "Secret Love" by Doris Day
Stub icon This 1950s song-related article is a stub. You can help Wikipedia by expanding it.
[youtube][/youtube]
tom Modérateur
Nombre de messages : 6607 Date de naissance : 30/06/1958 Age : 66 Localisation : Pirey vers Besançon puis un jour : Memphis emploi : Monteur/règleur sur presses Loisirs : Rock'n'roll,bringues,guitare et chant Date d'inscription : 21/08/2007
Sujet: Re: Such a night Ven 22 Juil 2011, 22:37
Les amis musiciens apprécieront le petit contre-temps entre le 3ème et 4ème temps. Merci à ceux qui connaissent d'en parler, je me sentirai moins seul au monde !!
Nombre de messages : 5346 Date de naissance : 03/02/1959 Age : 65 Localisation : devant le clavier Date d'inscription : 19/01/2008
Sujet: Re: Such a night Ven 22 Juil 2011, 22:37
J'aime bien cette chanson aussi
tom Modérateur
Sujet: Re: Such a night Ven 22 Juil 2011, 22:39
Ah ben ça fait plaisir. Merci Donald !!!
tom Modérateur
Sujet: Re: Such a night Ven 22 Juil 2011, 22:43
http://www.tagtele.com/videos/voir/53695/1/
Sympa, j'espère que vous pourrez ouvrir
tom Modérateur
Sujet: Re: Such a night Ven 22 Juil 2011, 22:50
For the musicians :
Such a Night Recorded by Elvis Presley Written by Lincoln Chase
C It was a night oo oo what a night G7 It really was such a night
The moon was bright oh how so bright C It really was such a night G7 The night was alight with stars above C Oo oo when she kissed me I had to fall in love
Oh it was a kiss oo oo what a kiss G7 It really was such a kiss
Oh how she could kiss oh what a kiss C It really was such a kiss G7 Just the thought of her lips sets me afire C I reminisce and I’m filled with desire
G7 But I’d gave my heart to her in sweet surrender C How well I remember I’ll always remember
Oh what a night oo oo what a night G7 It really was such a night
Came the dawn and my heart and her love C And the night was gone but I’ll never forget G7 The kiss the kiss in the moonlight C Oo oo such a kiss such a night
It was a night oo oo what a night G7 It really was such a night
Came the dawn and my heart and her love C And the night was gone but I’ll never forget G7 The kiss the kiss in the moonlight C How well I remember I’ll always remember
That night oooo what a night G7 It really was such a night C When we kissed I had to fall in love G7 But I’d gave my heart to her in sweet surrender C How well I remember I’ll always remember
Oh that night oo oo what a night G7 It really was such a night C When we kissed I had to fall in love G7 Well she's gone gone gone yes she's gone gone gone
Came the dawn dawn dawn C And my love was gone
But before that dawn F G7 Yes before that dawn and before that dawn
Oo oo oo oo oo oo oo oo oo oo C Such a night
Standard tuning.
E It was a night oo-oo what a night B7 It really was such a night B7 The moon was bright oh how so bright E It really was such a night E B7 The night was alight with stars above B7 Oo-oo when she kissed me E I had to fall in love
Oh it was a kiss oo-oo what a kiss
It really was such a kiss
Oh how she could kiss oh what a kiss
It really was such a kiss
Just the thought of her lips
Sets me afire
I reminisce and IÕm filled with desire E B7 But I´d gave my heart to her in sweet surrender E (Tacet) How well I remember, I´ll always remember
Oh, what a night oo-oo what a night It really was such a night Came the dawn and my heart and her love And the night was gone But IÕll never forget the kiss The kiss in the moonlight Oo-oo such a kiss, such a night
It was a night oo-oo what a night It really was such a night Came the dawn and my heart and her love And the night was gone But I´ll never forget the kiss The kiss in the moonlight How well I remember, I´ll always remember
That night oo-oo what a night It really was such a night When we kissed I had to fall in love But I´d gave my heart to her in sweet surrender How well I remember, I´ll always remember
Oh that night oo-oo what a night It really was such a night When we kissed I had to fall in love Well she's gone, gone, gone Yes she's gone, gone, gone Came the dawn, dawn, dawn And my love was gone But before that dawn Yes before that dawn and before that dawn Oo-oo, oo-oo, oo-oo, oo-oo, oo-oo Such a night
tom Modérateur
Sujet: Re: Such a night Ven 22 Juil 2011, 22:54
Pour Boulef. Histoire de changer des Daltons et tagada etc ...
[youtube][/youtube]
tom Modérateur
Sujet: Re: Such a night Ven 22 Juil 2011, 23:11
[youtube][/youtube]
tom Modérateur
Sujet: Re: Such a night Ven 22 Juil 2011, 23:16
[youtube][/youtube]
tom Modérateur
Sujet: Re: Such a night Ven 22 Juil 2011, 23:22
Bon, tout ça m'a fatigué, je laisse la main à qui voudra. Bien le bonsoir et : Such a night !!!!
Invité Invité
Sujet: Re: Such a night Sam 23 Juil 2011, 00:27
SOLIDE POST T'AS LA FORME LE TOMMY
JOE
A SAVOIR JUDITH AIME CETTE CHANSON
Rosie Modérateur
Nombre de messages : 7552 Date de naissance : 08/03/1960 Age : 64 Localisation : les ïles Grenadines dans mes rêves Date d'inscription : 28/10/2007
Sujet: Re: Such a night Sam 23 Juil 2011, 09:45
en version Rhythm n' Blues j'avoue que j'aime bien aussi
Invité Invité
Sujet: Re: Such a night Sam 23 Juil 2011, 10:03
Oui Tom belle chanson merci
centdreen Méga Rockin
Nombre de messages : 1866 Date de naissance : 01/07/1966 Age : 58 Localisation : paname Date d'inscription : 17/07/2010
Sujet: Re: Such a night Sam 23 Juil 2011, 10:59
Tom merci J'adooooooooooooorrreeeeeeeeeeeeeeuh cette chanson, surtout par Elvis, quelle pêche. Cela m'a fait très plaisir quand Kurt Russell l'a reprise dans ce film déjanté où Kevin Costner et lui font un casse à Las Vegas déguisés en Elvis.
centdreen Méga Rockin
Nombre de messages : 1866 Date de naissance : 01/07/1966 Age : 58 Localisation : paname Date d'inscription : 17/07/2010
Sujet: Re: Such a night Sam 23 Juil 2011, 11:13
Rosie a écrit:
en version Rhythm n' Blues j'avoue que j'aime bien aussi
Rosy ce ne sont pas le mêmes paroles
tom Modérateur
Sujet: Re: Such a night Sam 23 Juil 2011, 11:27
Merci les amis d'avoir participer et d'avoir donné à manger à ce post. Je continuerai de parler d'une chanson , de son histoire etc .... Ca encourage tout ça.
[youtube][/youtube]
Tupelo Mississipi Flash Méga Rockin
Nombre de messages : 1803 Date de naissance : 14/03/1966 Age : 58 Localisation : Sitting on a fence emploi : Alabama Wild Man Date d'inscription : 01/09/2006
Sujet: Re: Such a night Sam 23 Juil 2011, 19:36
centdreen a écrit:
[Rosy ce ne sont pas le mêmes paroles
Je dirais même mieux, ce n'est pas la même chanson !
(se méfier ! Il y a "My Way" de Sinatra, et "My Way" de Cochran, Il y a "C'mon Everybody" de Cochran, et "C'mon EveryBody d'Elvis", etc, etc....)
Rosie Modérateur
Nombre de messages : 7552 Date de naissance : 08/03/1960 Age : 64 Localisation : les ïles Grenadines dans mes rêves Date d'inscription : 28/10/2007
Sujet: Re: Such a night Sam 23 Juil 2011, 19:54
Ah oui c'est vrai j'étais partie sur youtube sur ce titre, j'en ai écouté plein d'affilé et comme j'ai toujours aimé Esther Phillips j'ai pas fais gaffe, y'a que le titre de bon