Sujet: Re: Hank Williams Mer 02 Sep 2009, 14:28
Je l'ai trouvé chez Virgin à Montpellier...alors qu'à Avignon, rien... Faut que je cherche sur le net, car il y en a d'autres dans la même collection !
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Ven 04 Sep 2009, 05:32
la bd peut m'interresser peut tu tu me dire combien y a t-il de pages et sur quel format? THANKS KIM
BIRDY ADMINISTRATRICE
Nombre de messages : 1934 Date de naissance : 02/03/1973 Age : 51 Localisation : AVIGNON emploi : Heuuu.... a bon, faut travailler ??? Date d'inscription : 09/08/2009
Sujet: Re: Hank Williams Ven 04 Sep 2009, 10:18
bebopcapitol a écrit:
la bd peut m'interresser peut tu tu me dire combien y a t-il de pages et sur quel format? THANKS KIM
Alors : dimensions de 14 x 25,5 cm BD : 25 pages 1 petite bio de 4 pages en Français + idem en anglais et les titres des CD
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Sam 05 Sep 2009, 18:25
Hank Williams Music Hall at the museum in Montgomery, Alabama. January 1, 2008
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Sam 05 Sep 2009, 18:28
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Sam 05 Sep 2009, 18:33
eddie/cesc Méga Rockin
Nombre de messages : 1273 Date de naissance : 02/01/1964 Age : 60 Localisation : Terrassa (Barcelona) Date d'inscription : 28/11/2007
Nombre de messages : 41735 Date de naissance : 05/12/1964 Age : 59 Localisation : Aux portes des Monts d'Arées emploi : Forumeuse Date d'inscription : 10/03/2006
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 16:32
Super cette photo Eddie, que du beau monde !!
Elviresheeley Administrateur
Nombre de messages : 3100 Date de naissance : 29/03/1968 Age : 56 Localisation : Cleveland-USA emploi : Rockabilly Wife to Supprime-man Loisirs : Eddie, Gene and my Husband! Date d'inscription : 18/03/2006
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 18:49
Jolie photo! J'avais pas vu le post precedent au sujet de la BD! Merci pour les liens! En voila des BD interessantes.. de quoi faire des cadeaux.. Avec toutes ces BD.. Si il y a une partie en Anglais, c'est d'autant meilleur! Merci a toi aussi Kim pour l'info!
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 19:12
C'est une photo tres bizarre car HANK détestait george morgan !
BIRDY ADMINISTRATRICE
Nombre de messages : 41735 Date de naissance : 05/12/1964 Age : 59 Localisation : Aux portes des Monts d'Arées emploi : Forumeuse Date d'inscription : 10/03/2006
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 19:49
Tu crois qu'elle est trafiquée Bebop ?
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 20:04
un des plaisir de HANK était de lire le billboard et cash box et de constater que plus il montait dans les charts(tres souvent n)1)et plus george morgan descendait....avec son candy ass!!
barnburner Méga Rockin
Nombre de messages : 1506 Date de naissance : 26/03/1965 Age : 59 Localisation : 1584, Rue Robert emploi : Artiste Proctologue Abstrait Date d'inscription : 30/08/2009
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 20:10
d'un autre côté, pas rare de voir deux mecs qui ne peuvent pas se blairer poser l'un à côté de l'autre, voire même en se serrant la main, même de nos jours....
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 20:11
barnburner a écrit:
d'un autre côté, pas rare de voir deux mecs qui ne peuvent pas se blairer poser l'un à côté de l'autre, voire même en se serrant la main, même de nos jours....
J'allais le dire aussi !!
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 20:20
les amis de HANK ,dans le showbizz du gran ole opry étaient surtout ROY ACUFF(son idole de toujours)ERNEST TUBB JIMMY DICKENS HANK SNOW MINNIE PEARL......et aussi BILL HALEY (BILL était passé lui rendre visite a son domicile a NASHVILLE en 52)
Nombre de messages : 3100 Date de naissance : 29/03/1968 Age : 56 Localisation : Cleveland-USA emploi : Rockabilly Wife to Supprime-man Loisirs : Eddie, Gene and my Husband! Date d'inscription : 18/03/2006
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 22:29
'Candy Ass' !! .. T'y va fort Bebop! Par contre je suis allee jeter un coup d'oeil sur ton Myspace, album Hank Williams! GENIAL!
Du bon boulot! De bons documents!
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 22:44
"candy ass " était le terme employé par HANK pour parler de la chanson la plus débile qu'il avait entendu...candy kisses. sinon l'album myspace est le truc que je préparai pour rcb. rappelles toi ELVIRE ,c'est toi (and your husband )qui m'a dit que je devrais mettre les docs de country music roundup sur rcb... donc demain ,je devrais mettre tout ca sur rcb
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Mar 22 Sep 2009, 22:56
Merci Bebop, j'ai hate de voir ça !!
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 06:46
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 06:48
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 06:49
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 06:50
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 06:51
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 06:52
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 06:53
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 06:54
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 07:07
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 11:30
Wow !!! Bebop .... je crois que mon imprimante va marcher à donf !!!!! lol....
Excellent ...
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 11:47
c'est super Bebop, merci pour ce partage. Pas encore tout lu mais c'est vraiment intêressant !!
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mer 23 Sep 2009, 13:39
[b]d'autes docs vont suivre,mais il faut que je trie. thanks!
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Sam 17 Oct 2009, 12:30
le HANK chanté en francais
www.myspace.com/thefrenchcountryboy
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Sam 17 Oct 2009, 12:49
Pas trop fan de ce genre de version
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Sam 17 Oct 2009, 13:00
c est géniale super Bebop.....
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Sam 17 Oct 2009, 14:49
[bles textes traduits en francais sont tres proches de ceux d'origine.
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Sam 17 Oct 2009, 14:55
bebopcapitol a écrit:
[bles textes traduits en francais sont tres proches de ceux d'origine.
Ce n'est pas le texte qui me gène, c'est le reste.
barnburner Méga Rockin
Nombre de messages : 1506 Date de naissance : 26/03/1965 Age : 59 Localisation : 1584, Rue Robert emploi : Artiste Proctologue Abstrait Date d'inscription : 30/08/2009
Sujet: Re: Hank Williams Sam 17 Oct 2009, 14:56
bah, j'accroche pas trop, le hank en français... (j'ai déjà un peu de mal avec l'original)
Slappy Méga Rockin
Nombre de messages : 3920 Date de naissance : 30/01/1966 Age : 58 Localisation : Grigny (91) emploi : Infographiste Loisirs : Ma Contrebasse - La conception graphique - Le magazine ROCK AND ROLL REVUE Date d'inscription : 27/11/2008
Sujet: Re: Hank Williams Sam 17 Oct 2009, 16:46
barnburner a écrit:
bah, j'accroche pas trop, le hank en français... (j'ai déjà un peu de mal avec l'original)
OUAHH ! moi qui suit HANK ADDICT, là c'en ai trop ! j'ai beaucoup de mal à accrocher...L'entreprise est louable mais moi je préfère de très loin HANK WILLIAMS SR !
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Sam 17 Oct 2009, 17:31
je pense que le but de ce chanteur n'est pas d'interpreter du HANK maIs simplement de permettre au non anglophone de comprendre la richesse des textes de HANK.
Sujet: Re: Hank Williams Sam 17 Oct 2009, 20:07
Tu dois avoir raison Bebop, c'est bien dans l'esprit des paroles originales. Il est vrai que le son et le feeling ne sont pas les memes.. Greg me demandait si il ne devrait pas apprendre cette version en francais a present. lol..
En tout cas, merci pour entretenir ce post Bebop! Il y a tout de meme plus de 800 vues! Bon c'est vrai que ca ne s'est pas fait en une semaine mais sur les annees.. Peut etre que le fait de l'impliquer dans d'autres sujets a amene la foule par ici? lol Merci Bebop!
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 14:26
encore une cover du maitre!
BonnieVintage Rockin
Nombre de messages : 307 Date de naissance : 09/07/1992 Age : 32 Localisation : Eure et loire Loisirs : Culture musicale et cinématographie du 20 éme Siécle Date d'inscription : 06/05/2009
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 18:08
J'avais deja entendu parler de chanteur puis je me suis dit pourquoi pas l'écouter? j'aime beaucoup sa chanson "move it on over" :528426:
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 19:23
MERCI BEBOP !!!! EXTRA .....!
Quand à la richesse des Textes de Hank ... je pense que beaucoup ne les comprenne pas !!
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 20:32
PEARLY a écrit:
Quand à la richesse des Textes de Hank ... je pense que beaucoup ne les comprenne pas !!
les textes sont aussi importants que la musique chez HANK. MAIS AUCUNE VERSION NE VAUT CELLE DE HANK. C'est le BOSS. il a influencé toute la génération de rockers des 50's.
Invité Invité
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 20:41
bebopcapitol a écrit:
PEARLY a écrit:
les textes sont aussi importants que la musique chez HANK. MAIS AUCUNE VERSION NE VAUT CELLE DE HANK. C'est le BOSS. il a influencé toute la génération de rockers des 50's.
100% d'accord avec toi ....
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 20:47
YOUR CHEATIN' HEART
HANK WILLIAMS (M-G-M 11416, 1953)
Your cheatin' heart will make you weep You'll cry and cry and try to sleep But sleep won't come the whole night through Your cheatin' heart will tell on you
When tears come down like fallin' rain You'll toss around and call my name You'll walk the floor, the way I do Your cheatin' heart will tell on you
Your cheatin' heart will pine someday And crave the love you threw away The time will come when you'll be blue Your cheatin' heart will tell on you
When tears come down like fallin' rain You'll toss around and call my name You'll walk the floor the way I do Your cheatin' heart will tell on you
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 20:49
HONKY TONK BLUES
HANK WILLIAMS (M-G-M 11160, 1952) Well, I left my home down on the rural route And told my pa I'm goin' steppin' out And get the honky tonk blues Hey, the honky tonk blues Hey, lord I got 'em, I got the honky tonk blues Well, I went to a dance now I wore out my shoess Woke up this morning wishin' I could lose Them jumpin' honky tonk blues Hey, the honky tonk bluesOh lord I got 'em, I got the honky tonk blues
Hey, I stopped into every place place in town This city life has really got me down I got the honky tonk blues Hey, the honky tonk bluesHey, lord I got 'em, I got the honky tonk blues
I'm gonna tuck my worries underneath my arms And scat right back to my pappy's farm And leave these honky tonk blues Hey, the honky tonk blues Oh lord I got 'em, I got the honky tonk blues
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 20:51
HEY, GOOD LOOKIN'
HANK WILLIAMS (MGM 10961, 1951)
Say, hey good lookin', what you got cookin' How's about cookin' somethin' up with me Hey, sweet baby, don't you think maybe We can find us a brand new recipe I got a hot rod Ford and a two dollar bill And I know a spot right over the hill There's sodapop and the dancin's free So if you wanna have fun, come along with me Say, hey good lookin', what you got cookin' How's about cookin' somethin' up with me
I'm free and ready, so we can go steady How's about savin' all your time for me No more lookin', I know I been tooken How's about keepin' steady company I'm gonna throw my datebook over the fence And buy me one for five or ten cents I'll keep it till it's covered with age 'Cause I'm writin' your name down on every page Say, hey good lookin', what you got cookin' How's about cookin' somethin' up with me
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 20:54
SETTIN' THE WOODS ON FIRE
HANK WILLIAMS (M-G-M 11318, 1952)
Comb your hair and paint and powder You act proud and I'll act prouder You sing loud and I'll sing louder Tonight we're settin' the woods on fire
You're my gal and I'm your fellow You will be dressed up of on yellow I'll look swell but you'll look sweller Settin' the woods on fire
We'll take in all the honky-tonks Tonight we're havin' fun We'll show the folks a brand new dance... That never has been done
I don't care who thinks we're silly You'll be duffy and I'll be dilly We'll order up two bowls of chile Settin' the woods on fire
I'll gas up my hot-rod stoker We'll get hotter than a poker You'll be broke, but I'll be broker Tonight we're settin' the woods on fire
We'll sit close to one another Up one street and down the other We will have a time, old brother, Settin' the woods on fire
We'll put aside a little time To fix a flat or two My tires and tubes are doin' fine... But the air is showin' thru'
You'll clap hands and I'll start howlin' We will all the jaws allowin' Tomorrow, I'll be right back ploughin' Settin' the woods on fire
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 21:03
MIND YOUR OWN BUSINESS
HANK WILLIAMS (MGM 10461, 1949)
If the wife and I are fussin', brother that's all right 'Cause me and that sweet woman's got a license to fight Why don't you mind your own business Mind your own business 'Cause if you mind your business Then you won't be mindin' mine
Oh, the woman on our party line is a nosy thing She picks up her receiver, when she knows it's my ring Why don't you mind your own business Mind your own business Well, if you mind your business Then you won't be mindin' mine
I got a little gal that wears her hair up high The boys all whistle when she walks by Why don't you mind your own business Mind your own business Well, if you mind your business Then you sure won't be mindin' mine
If I want to honky-tonk around till two or three Now brother that's my headache, don't you worry 'bout me Just mind your own business Mind your own business If you mind your business Then you won't be mindin' mine
Mindin' other people's business seems to be high-tone I got all that I can do just to mind my own Why don't you mind your own business Mind your own business If you mind your business You'll stay busy all the time
BIRDY ADMINISTRATRICE
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 21:09
KAW-LIGA
Kaw-liga was a wooden indian, standing by the door He fell in love with an indian maid, over the antique store Kaw-liga oooh, stands there and never let it show She could never answer "yes" or "no"
He always wore his Sunday feathers, held a tomahawk The maiden wore her beads and braids And hoped someday he'd talk Kaw-liga oooh, stood there and never showed a sign Because his heart was made of knotty pine
Poor ol' Kaw-liga, he never got a kiss Poor ol' Kaw-liga, he don't know what he missed Is it any wonder, that his face is red Kaw-liga, that poor ol' wooden head
Kaw-liga was a lonely indian, never went nowhere His heart was set on the indian maid The one with the coal black hair Kaw-liga oooh, stand there and never let it show She could never answer: "yes" or "no"
And then one day a wealthy customer bought the indian maid He took her o so far away, but ol' Kaw-liga stayed Kaw-liga oooh, stands there as lonely as can be And wishes, he was still an old pine tree
Poor ol' Kaw-liga, he never got a kiss Poor ol' Kaw-liga, he don't know what he missed Is it any wonder, that his face is red Kaw-liga, that poor ol' wooden head
Kaw-liga oooooohh
Slappy Méga Rockin
Nombre de messages : 3920 Date de naissance : 30/01/1966 Age : 58 Localisation : Grigny (91) emploi : Infographiste Loisirs : Ma Contrebasse - La conception graphique - Le magazine ROCK AND ROLL REVUE Date d'inscription : 27/11/2008
Sujet: Re: Hank Williams Mar 17 Nov 2009, 23:51
Admin BIRDIE a écrit:
KAW-LIGA
Kaw-liga was a wooden indian, standing by the door He fell in love with an indian maid, over the antique store Kaw-liga oooh, stands there and never let it show She could never answer "yes" or "no"
He always wore his Sunday feathers, held a tomahawk The maiden wore her beads and braids And hoped someday he'd talk Kaw-liga oooh, stood there and never showed a sign Because his heart was made of knotty pine
Kaw-liga was a lonely indian, never went nowhere His heart was set on the indian maid The one with the coal black hair Kaw-liga oooh, stand there and never let it show She could never answer: "yes" or "no"
And then one day a wealthy customer bought the indian maid He took her o so far away, but ol' Kaw-liga stayed Kaw-liga oooh, stands there as lonely as can be And wishes, he was still an old pine tree